Always Crystal

Glasklart för näthandel av vackraste kristall

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2012 16:12 CEST

Det finns saker man tycker om under en period och sedan glömmer i skåpen eller så rensar man ut dem efter en säsong. Vackra kristallglas med tidlös elegans tröttnar man däremot aldrig på. Det är en ren njutning att ta fram, duka och dricka ur kristallglas varje gång. Nu kan man köpa kristallglas till rimliga priser i trygg näthandel.

Premiär för nätförsäljning av kristallglas från Böhmen på alwayscrystal.se med Klarnas betalsystem.
Ur ett noga utvalt sortiment som direktimporteras kan man välja mellan åtta olika modeller till mycket priser.

- Vi tycker det är synd att kristallglas under senare år blviit så dyra att man drar sig för att både köpa och använda dem. Vi önskar att fler ska uppleva känslan och skönheten med kristallglas utan att för den skull behöva betala 300-400 kr per glas, säger Ylva Ålenius och Gunnel Mannertoft som grundat Always Crystal. Våra priser är från under hundra kronor upp till max 200 kr.

Under flera resor i Böhmen, Tjeckien har några små, genuina glasbruk valts ut. Kristallglasen är med några få undantag samtliga munblåsta och handslipade.

- Sortimentet kommer efterhand att utökas men prisfilosofin står fast. Vi gör upprepade resor i regionen och har alltid ögonen öppna för spännande och vackra produkter. Kostar man på sig goda drycker ska de självklart drickas i vackra glas av kristall.

För mer informatioo besök alwayscrystal.se eller kontakta oss gärna direkt:

Ylva Ålenius 0705-55 32 34, ylva.alenius@alwayscrystal.se

Gunnel Mannertoft 0708-30 51 15, gunnel.mannertoft@alwayscrystal.se

Always Crystal är ett svensk företag som bildades 2010. Initiativtagare och grundare är Gunnel Mannertoft och Ylva Ålenius. Vår företagsidé är att sälja kristallglas till förmånliga priser.

Samtliga kristallglas är handslipade och ett flertal är även munblåsta. Kristallglasen kommer från omsorgsullt utvalda anrika glasbruk i Böhmen Tjeckien. Efter omsorgsfull research har vi valt ut ett sortiment av klassiska modeller som samtliga går att återbeställa om oturen skulle vara framme och ett glas går sönder.

Kristallprodukter från Böhmen, Tjeckien är kända över hela världen för sin exklusivitet.  Tack vare en anrik tradition, avancerad konstnärlig och teknisk kunskap erbjuder man ett rikt utbud av vacker kristall.