KLAR Design

Glasprodukter för modernt byggande

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2012 11:01 CEST

GLASVÄGG - Utvecklingen går fort framåt i glasbranschen och vi kan idag leverera allt ifrån glasväggar som monteras i profil eller mot vägg till glasprodukter med integrerade funktioner för montering i inomhusmiljö som på fasader. Vi levererar glasväggar med valfri bild eller färg i glaset med bakrundsbelysning som tillval. Levereras i standardstorlekar eller helt anpassat efter ert specifika behov.

GLASVÄGG för badrum Vi har säkerhetsglas med en säkerhetsfolie som tillsammans med en styropolenplast ger en tät vägg i nybyggnationer som i ombyggnationer. Monteras snabbt och fogas med silikon. Levereras i standardstorlekar eller helt anpassat efter ert specifika behov.

GLASVÄGG för fasader Vi levererar olika typer av lösningar beroende på behov med peprövade metoder som säkerhetsglas monterade med dold skruv i fasad, laminerat säkerhetsglas på distans och Limmade glas på vägg. Levereras i standardstorlekar eller helt anpassat efter ert specifika behov.

GLASVÄGG för intriört bruk För privat som offentlig användning med krav på en luftig känsla men med bibehållen komfort av ljudreduktion, insynsskydd och projisering av miljöer direkt på glasväggen. Kan förses med valfritt tryck/bild levereras i standardstorlekar eller helt anpassat efter ert specifika behov.

GLAS GOLV  Vi har säkerhetsglas med en säkerhetsfolie som tillsammans med ett limmat korklager ger en bra gångkomfort i nybyggnationer som i ombyggnationer. Monteras snabbt och fogas med silikon. Finns med tillval av olika halkskydd som mattar ytan eller förblir transparent. Levereras i standardstorlekar eller helt anpassat efter ert specifika behov.

GLAS SKJUTDÖRR - Vi har flexibla lösningar för att anpassa design efter funktion och har skjutdörrs lösningar för glasdörrar och trä. Det finns som standard för vänster eller höger skjutdörrsfunktion med en möjlighet att stänga in i vägg eller med ett stop på löpvagnsskenan. Finns även i mer avanserade flerdörrs funktioner och som vikväggar helt i glas. Levereras i standardstorlekar eller helt anpassat efter ert specifika behov.

GLASRÄCKEN - Helglasräcken är det vi fokuserar på med en rad olika alternativ till infästning för att möta olika krav på design och utformning anpassat för privat eller offentlig miljö. Montering sker på golv eller bjälklagskant med glasräcket infäst i en skena, punktbeslag eller med korta stag. Finns med handledare på glaskanten, handledare infäst i glaset med glasfäste samt utan handledare. Glaset levereras i standardutförande härdat float och på förfrågan i opti white s.k järnfritt glas som inge ger någon grön ton i glaset. Kan förses med klar eller färgad folie för laminerat glas.

Leveranstid 4-6 veckor från en klar beställning av ett komplett glasräckes lösning. Sedvanlig Bygg Garanti lämnas. Pris lämnas på förfrågan på epost info@klardesign.se eller klar.design.se@gmail.com

GLAS I FÄRG - Ny teknik ger oss möjlighet att printa ett glas med valfri bild eller färg som nu även kan förses med ett bakgrundsljus inbyggt i glaset. Sedvanlig Bygg/Produkt Garanti lämnas på produkten. Pris lämnas endast på förfrågan.

Mer information på http://www.klardesign.se/produktkatalog.php

Vänligen

Morgan SE Larsson

Vi är en kanal för distribution direkt från tillverkare, leverantörer till entreprenörer och är en grossist inom glasbranschen.

KLAR är det självklara valet av samarbetspartner genom att vi har högt ställda krav på service, kvalitet, miljö medvetenhet och kompetens. Vilket vi ser till att hålla uppdaterat kontinuerligt genom att vi satsar på utveckling av enskilda produkter till helhetslösningar, allt för att anpassa oss efter era egna specifika behov.

KLAR kan även rekommendera lämpligt företag till aktuellt projekt tack vare ett nära samarbete med ledande arkitekter, leverantörer och entreprenörer inom glasbranschen

KLAR tillhanda håller produkter och system lösningar från kända kvalitets-varumärken i Europa med CE märkning en självklarhet.