Glimra Förlag AB

Glimra Förlag går ihop med Fill & Tell

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2015 08:23 CEST

Böcker fån Glimra Förlag och Fill & Tell har länge stått sida vid sida på hyllan för presentböcker. Från och med augusti tar Glimra Förlag över driften av Fill & Tell och kan därmed kan erbjuda det absolut största sortimentet av svenskdesignade presentböcker med riktigt hög kvalitet. Tillsammans kan vi erbjuda närmare 100 titlar. Sortimentet består till stor del av välkända och samtida fyll-i-böcker, men också barnböcker och mer traditionella presentböcker finns representerade.

Glimra Förlag + Fill & Tell = sant

Glimra Förlag firar i år att det är tio år sedan vi gav ut vår första titel, presentboken och fyll-i-boken En kärleksförklaring. Boken blev, och har sedan dess varit, en succé som lagt grunden för det förlag vi idag driver och de närmare 60 titlar vi givit ut. Vi arbetar hårt med språk och design, och har länge sett förlaget Fill & Tell som vår absolut största konkurrent - och inspiration. För Fill & Tell är duktiga: de behärskar en modern stil och har samtidigt en stark känsla för kvalitet och tidlös design. De är på många sätt lika oss, men ändå en ocean bort - de är vår motpol och vår spegelbild. They complete us.

Spännande framtid

Kärlek uppstod tidigt, och att det tagit ett tag att våga satsa på tvåsamheten på riktigt ser vi som en styrka. Vi vet helt enkelt vad vi vill och vart vi ska. Sammanslagningen med Fill & Tell innebär att vi kan erbjuda våra kunder ett brett sortiment av fyll-i-böcker, barnböcker och presentböcker för en stor och differentierad kundkrets. Ett gemensamt lager ger snabba och kostnadseffektiva beställningar och leveranser. Och två förlags sammanlagda erfarenheter, kunskaper, personligheter och viljor lovar en riktigt spännande framtid.

Glimra Förlag

Glimra Förlag drivs av Hanna Bühlmann och Jenny Ekman. Vi producerar och säljer present-böcker, med ambitionen att ta fram genom-tänkta, personliga och unika presentprodukter som sätter guldkant på såväl vardagen som gårdagen.