Entreprenörskapsforum

Global Entrepreneurship Week 2011 – Sveriges största entreprenörskapsmanifestation

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2011 14:18 CET

Entreprenörskapsforum står för andra året som svensk värd för Global Entrepreneurship Week (GEW). Ett initiativ som samlar över 37 000 aktiviteter i över 100 länder.

Under en vecka i november inspirerar GEW människor över hela världen genom lokala, nationella och globala aktiviteter med syfte att lyfta entreprenörskap och innovation. Från storskaliga, globala initiativ till möten mellan människor och företag på individnivå – förra året genomfördes över 37 000 aktiviteter i 104 länder. Bara i Sverige nåddes förra året över 15 000 personer genom de drygt 100 aktiviteter som genomfördes.

Bland arrangemangen i årets kampanj märks högprofilerade konferenser som Entreprenörskapsforums lansering av sin årsbok Swedish Economic Forum Report och inspirationskonferensen GoodMorning2011.

Den svenska GEW-kampanjen startar redan den 7 november med ett veckolångt kunskaps- och inspirationsprogram i Fjärde Storstadsregionen, kallat VECKA 45. Fram till och med den 20 november är det sedan fullt av aktiviteter som är öppna för press och media.

Följ evenemangen under GEW på:
Facebook: www.facebook.com/gewsweden
Twitter: www.twitter.com/gewsweden
Web
: www.entreprenorskapsforum.se/gewsweden

För frågor och ytterligare information kontakta:
Mikael Jorstig, projektledare Global Entrepreneurship Week Sweden mikael.jorstig@entreprenorskapsforum.se, eller 070-226 00 50.

Entreprenörskapsforum – forskning, nätverk och debatt för bättre förutsättningar för entreprenörskap, innovation och småföretag, www.entreprenorskapsforum.se