Global Gaming Factory

Global Gaming Factory: Napster grundares informella bud avvisas

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2009 11:28 CEST

(Aktietorget: GGF)
Styrelsen i Global Gaming Factory X AB (GGF) vill klargöra sakförhållanden efter spekulationer som uppkommit efter rapportering i Los Angeles Times. Styrelsen i GGF bekräftar att John Fanning, en av grundarna av Napster, fört diskussioner med Hans Pandeya, VD, GGF och lagt ett informellt bud 24 juli 2009 i London via Wayne Rosso på USD 10m på The Pirate Bay vilket avvisades. Styrelsen i GGF bekräftar att samarbete och investering om USD 2m av John Fanning diskuterats med Hans Pandeya vid möte i London och att inga avtal slutits.

Styrelsen i GGF har även mottagit ett informellt bud på 120 MSEK för The Pirate Bay av ett ryskt bolag vilket avvisats.

"Det tilltagande intresset för The Pirate Bay som uttryckts av olika parter den senaste tiden påverkar inte Bolagets förvärv av The Pirate Bay som skall slutföras 27 augusti 2009. Grunden för en legal site har lagts och avtal förväntas slutas inom kort med ledande aktör i underhållningsindustrin. Utvecklingen av Bolaget är mycket positivt och går som planerat" säger Hans Pandeya, VD, Global Gaming Factory X AB

Stockholm den 31 juli 2009

Global Gaming Factory X AB

Om Global Gaming Factory X AB

Global Gaming Factory X AB har en plattform för digital distribution av reklam spel och tjänster till tusentals internetkaféer och spelcenters och når 5 miljoner besökare i månaden . För mer information vänligen besök www.globalgamingfactory.com eller kontakta Hans Pandeya, Verkställande direktör, Global Gaming Factory X AB, +46 733 16 42 10.

Om The Pirate Bay

The Pirate Bay är världens största och mest kända fildelarsite med 20 miljoner användare och 1 miljard sidvisingar i månaden.