Global Gaming Factory

Global Gaming Factory X AB rekryterar Peter Borg som Chief Software Architect

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2007 09:08 CET

(Aktietorget: GGF)

Global Gaming Factory förstärker sin tekniska avdelning genom att rekrytera Peter Borg. Peter kommer att leda utveckling av infrastruktur för digital distribution av mjukvara, reklam och spelcommunity tjänster.

Peter kommer senast från supporterbet.com där han arbetat som Teknisk Chef (CTO).

"Det ska bli spännande att arbeta för Global Gaming Factory, som har en sån intressant position på dataspelsmarknaden i de 160 länder där Global Gaming Factory levererar mjukvara för drift av spelcenters", säger Peter Borg. "Min erfarenhet inom webteknologi, dataspelsmarknaden och bettingmarknaden är en bra grund för min nya roll på Global Gaming Factory".

"Vi välkomnar Peter till Global Gaming Factory. Peter har jag arbetat med i olika projekt sedan 1996 . Peter kommer att stärka Global Gaming Factorys ambition att kapitalisera sin position i spelcommunityn", säger Johan Sellström, Teknisk Direktör, Global Gaming Factory.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Johan Sellström+46 709 756 404.

Global Gaming Factory X AB utvecklar mjukvara samt bedriver affärsutveckling i dataspelsindustrin. Styrelseordförande är Magnus Bergman som bl. a. var med och grundade Parallel Consulting Group AB som senare såldes till Icon där Magnus satt i styrelsen. VD Hans Pandeya har bl. a. grundat annonsförlag av samma typ som Gula Tidningen i flera länder. Johan Sellström, teknisk direktör, var med och grundade Icon och var därefter bolagets CTO under flera år. Peter Borg var andre tekniker på Icon och har bl.a arbetat som CTO på supporterbet.com.