Kairos Future

Globala hot och nära drömmar

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2016 14:51 CEST

Dagens unga drömmer om det lilla livet men oroas av de globala hoten som miljöförstöring, krig och terrorism. Det visar Kairos Futures senaste ungdomsstudie Drömsamhället som omfattar 1 000 svenska 16-29-åringar. Drömsamhället är det senaste kapitlet i Kairos Futures långa historia av ungdomsstudier, och första gången en kombination av enkätundersökning, online-fokusgrupper, onlinedialog och social medieanalys använts.

Läs hela pressmeddelande i bifogade filen.

För mer information, kontakta Cristina Lázaro Morales, Projektledare för Drömsamhället, på 070-380 77 17 eller cristina.lazaro.morales@kairosfuture.com

Kairos Future är ett internationellt konsult- och analysföretag som hjälper företag att förstå och forma sin framtid. Genom trend- och omvärldsanalys, innovation och strategi, ger vi våra kunder de stora sammanhangen. Kairos Future grundades 1993, vårt huvudkontor finns i Stockholm vi har egna kontor i Göteborg, Malmö, Shanghai och Barcelona samt representanter och samarbetspartners över hela världen. För mer information, se www.kairosfuture.com