GlobalFun AB

GlobalFun tecknar avtal för CannonBall 8000

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2008 11:04 CEST

(Aktietorget: GFUN)

Karlskrona Sverige, 8:e September 2008 - GlobalFun, en förläggare och utvecklare av högkvalitativa mobila spel, offentliggör idag att de har tecknat ett exklusivt avtal med Kiloo att förlägga att mobilt spel baserat på det mycket populära varumärket 'CannonBall 8000'.

'CannonBall 8000' är ett rally spel med en rafflande arkadkänsla kombinerat med en engagerande handling, allt byggt runt det exklusiva och universella varumärket CannonBall 8000. 'Cannonball 8000' är ett ambitiöst livsstilsvarumärke som troligen är mest känt för sina rallys med dyra superbilar. Dessa rallys fortsätter att växa i status och uppmärksamhet runt om världen.

Det mobila spelet CannonBall 8000 förväntas lanseras på global basis under det första kvartalet 2009.

Spelet är utvecklat av Kiloo, ett välkänt danskt företag som utvecklar mobilt innehåll och licensierar varumärken för sina produktioner. GlobalFun kommer att vara exklusiv förläggare av spelet på global basis.

"Vi välkomnar Kiloo som partner och ser fram mot att känna och förmedla draget runt Cannonball 8000 som ett första steg i vårt samarbete" säger Bertil Krumnack, EVP Sales & Business Development, GlobalFun.

"Vi ser verkligen fram mot att jobba med GlobalFun runt detta spännande projekt. Den kraft och det distributionsnätverk som GlobalFun besitter gör dem till en perfekt partner för att distribuera vårt spel som bygger på CannonBall 8000." säger Tue Damkaer, Chief Creative Officer, Kiloo.

Om GlobalFun
GlobalFun är en ledande förläggare och utvecklare av mobil underhållning med inriktning mot mobila spel. GlobalFun levererar högkvalitativa mobila spel på en global basis genom sina goda relationer med några av världens främsta operatörer, telefontillverkare och e-tailers. Sony Ericsson, AT&T Wireless, T-Mobile, Boost, Sprint/Nextel, Verizon Wireless, TeliaSonera, Ubbi, Vodafone, Jamba, Proximus, Mobistar, Aspiro (inpoc.se och mer), Rogers/Fido, Telefonica Moviles, Claro, Personal, China Mobile och många fler är alla en del av GlobalFuns globala distributionsnätverk. GlobalFun är ett svenskt bolag med kontor i Nordamerika, Sydamerika och Europa. För mer information om GlobalFun, nyheter och våra kunder gå till vår hemsida www.globalfun.com

För mer information om GlobalFun, vänligen kontakta:
Marcus Johansson, VD, +46 455 61 50 39, marcus.johansson@globalfun.com

Om Kiloo
Kiloo är en av Europas ledande utvecklare av mobila underhållningstjänster. Företaget var en pionjär på den mobila underhållningsmarknaden och grundades år 2000 i Århus, Danmark. De var bland de allra första att utveckla och förlägga mobila spel för WAP, SMS och Java.

Idag har Kiloo en katalog med spel som bygger på några av världens mest välkända varumärken för konsumentmarknaden, bland annat LEGOTM, LEGO BIONICLETM, CommodoreTM, Whac-a-MoleTM, Hugo The TrollTM and Happy Tree FriendsTM, tillsammas med många egna titlar. Kiloos spel levereras till slutkonsumenter genom en majoritet av de största operatörerna och portalerna i världen. Detta ger Kiloo en enorm global användarskara.

Kiloo har byggt upp ett rykte om att leverera bra kvalitet, innovation och spelkänsla genom hela produktportföljen.

För mer information om Kiloo, vänligen kontakta:
Jacob Moller, CEO, +45 27 112 234, jacob@kiloo.com