EKPR & Kommunikation

Globe Concept – Världens minsta arbetsplats?

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2013 09:00 CEST

Globe Concept presenterar Globe Tree, världens kanske minsta arbetsplats. En arbetsplats som passar för det moderna sättet att arbeta - det vill säga varsomhelst.

Globe Tree är världens första allt-i-ett arbetsplats för laptops, iPads och smartphones. Den har allt du behöver, förpackat i en design som väcker uppmärksamhet. Här sitter du bekvämt och arbetar på ett minimalt utrymme.

Globe Concept är utvecklat av den norske designern Peter Opsvik, känd för klassiker såsom barnstolen Tripp Trapp, kontorsstolen Capisco och det revolutionerande Balans-konceptet. Tillsammans med det svenska företaget Moment AB har Opsvik utvecklat ett helt nytt koncept för det moderna och flexibla kontoret.

Konventionella arbetsplatser kommer att bli utmanade av kompakta enheter som bättre passar vår tids mer flexibla och IT-drivna arbetssätt - Peter Opsvik, designer.

Globe Concept är skapat för att inspirera till kreativitet och aktivt sittande – i både offentliga miljöer och på kontor. Formgivningen passar flertalet, både långa och korta, utan behov av inställningar. Så fort du lämnar arbetsplasten är den färdig att välkomna nästa användare.

Sammanfattning Globe Tree:

. En högre sittposition ger bättre överblick, bättre räckvidd och bättre ergonomi

·  Rotationen i både sätet och ryggstöden, gör sittande mer dynamiskt och aktivt

·  Den runda formen och flexibiliteten i ryggstöden ger stöd åt både överkroppen och armarna i många olika sittpositioner

·  Det bollformade fotstödet avlastar benen och skapar ännu fler sittvariationer

·  Globe Concept är designad för att passa flertalet, utan tidsödande och komplicerade justeringar av sits och ryggstöd.

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com

EKPR provides its clients with full service media and sponsorship consultations, publicity promotion and press releases.
Our clients are some of the most exciting and tone-setting on the Swedish and international arenas. EK PR’s corporate mission is based on close and frequent contacts with journalists at newspapers, and at business and consumer magazines. We also work closely with the music industry and TV. This way we achieve and uphold a unique dialogue with the most important channels to your target groups.