Globe Forum

Globe Forum Tour kommer till Lund

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2010 17:55 CET

Globe Forum Tour turnerar i Sverige för att finna de bästa miljötekniska innovationerna. Första tourstoppet är i Lund den 12 november och tillsammans med Innovation in Mind har Globe Forum anordnat Skånes största konferens för hållbar innovation.

Globe Forum och Innovation in Mind vill ta fram de främsta innovatörerna inom hållbar utveckling som södra Sverige har att erbjuda, och anordnar därför en konferens den 12 november.

För att nå FN:s klimatmål är det en förutsättning med såväl ökad resurseffektivitet som innovationer inom miljöteknik. Globe Forum vill underlätta och uppmärksamma innovatörer och deras innovationer, det är viktigt och avgörande för en mijösmart framtid.

Globe Forum Tour kommer att besöka sex städer i Sverige fram till maj 2011. I varje stad anordnas en innovationstävling där åtta till tio utvalda innovatörer får chansen att presentera sin innovation på scen. Innovatörerna har 60 sekunder på sig att presentera sina innovationer, ett Idol för innovatörer. Två finalister kommer att bli utvalda från varje stad och direktkvalificerade till den stora finalen i Stockholm under Globe Forum World Conference, som går av stapeln 10-12 maj 2011. Priset är ett medlemskap i Globe Forum Facilitator Program, till ett värde av 100 000 kronor.

För mer information, vänligen kontakta:

Alexander Yü, Sales Manager, Globe Forum, Mobil: 073 520 66 31, E-post: alexander.yu@globeforum.com

Linda Edling, Public Relations, Globe Forum, Tel: 08-586 199 00, E-post:          linda.edling@globeforum.com

Globe Forum är en internationell mötes- och marknadsplats för innovation och hållbar utveckling, med experter, innovatörer och företag. Globe Forum i Stockholm 2010 lockade 1000 företagsledare, entreprenörer, akademiker och politiska ledare från Europa, Asien och de mest dynamiska tillväxtmarknaderna. Nästa Globe Forum arrangeras i Dublin 17-18 november 2010.

www.globeforum.com