Löplabbet

Glöm inte att packa löparskorna inför affärsresan

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2011 10:15 CEST

Löplabbet, Sveriges ledande experter på löpning, har hjälpt Elite Hotels med att ta fram lämpliga joggingrundor med start direkt utanför hotelldörren. Samtliga hotell i kedjan har försetts med lokala löparkartor där Löplabbets slingor finns utmärkta. Det gör det enkelt att ta en joggingtur på resan, även för den som besöker en stad för första gången.

Löplabbet har tagit fram två olika slingor för varje hotell på 2,5 respektive 5 kilometer – perfekt för att planera arbetsdagen under en tidig morgonrunda, eller rensa huvudet med en avslappnande kvällsjogg efter en dag med konferenspass. Löparslingorna finns tydligt markerade på de kartor som väntar gästerna på hotellrummen.

– Det här är ett utmärkt initiativ av Elite Hotels. Löplabbet vill alltid underlätta att en joggingtur blir av, även för den som är på resande fot. En löprunda på morgonen gör till exempel att du får en ökad tillförsel av syre och frigör endorfiner som håller hjärnan alert och får dig att känna dig energisk under dagen, säger Tom Kellheim, vd Löplabbet.

– Vi vill att våra gäster ska trivas och må bra när de besöker våra hotell. Därför känns det väldigt roligt att vara den första svenska hotellkedjan som erbjuder våra gäster en skräddarsydd joggingrunda, särskilt framtagen av Löplabbet som verkligen kan löpning, säger Bicky Chakraborty, vd och ägare av Elite Hotels.

Bifogat finns ett exempel från Västerås på hur kartan ser ut.

För mer information kontakta:
Tom Kellheim, VD Löplabbet
tom@loplabbet.se

Om Elite Hotels of Sweden
Elite Hotels of Sweden erbjuder 22 klassiska hotell som är centralt belägna i 13 viktiga svenska städer från Malmö i söder till Luleå i norr. De flesta av hotellen återfinns i anrika fastigheter med tradition och atmosfär som byggts upp under hela förra seklet. Att bo på ett Elite-hotell är något annat än att bara ta in på hotell. Elite Hotels of Sweden vill ge en totalupplevelse och en känsla av tradition, kvalitet och flärd. Elite Hotels of Sweden har ca 4 500 anställda och huvudkontoret finns i Stockholm. Pubkedjan The Bishops Arms med sina 34 pubar och värdshuskedjan Hotel Bishops Inn med 3 enheter ingår i koncernen. Koncernen omsatte totalt ca 1,5 miljarder kronor 2010. Bicky Chakraborty är VD och ägare av Elite Hotels of Sweden. Mer information om Elite Hotels finns på www.elite.se.

Om Löplabbet
1984 öppnade Löplabbet sin första butik på söder i Stockholm. Nu har Löplabbet 21 butiker från Malmö i söder till Umeå i norr, inklusive en webshopwww.loplabbet.se/store. Under 2010 omsatte företaget 139 msek exklusive moms. Alla som jobbar på Löplabbet är löparentusiaster och hängivna uppdraget att hitta rätt sko till varje fot. Löplabbet fick högsta betyg för kundbemötande i Tidningen Market och Daymakers butiksundersökning 2011. Besök www.loplabbet.se för mer information.