VetHelp Northern Europe AB

Glöm plasttratten när olyckan är framme

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2019 11:34 CEST

Nu lanseras VetHelp Recovery Line i Norden. Operationsdräkter och benskydd till fyrbenta vänner i följsam ekologisk bomull, fri från kemikalier och andra tillsatser. Bekvämt för hunden/katten samt praktiskt för matten och hussen.

VetHelps operationsdräkter finns i 17 olika storlekar för bästa passform. Fyra stycken D storlekar är framtagna att även passa hundar med bredare bringa som t ex fransk bulldogg, corgi, mops m fl De fungerar som en utmärkt ersättning för tratt vid kastrering men kan också användas för att hålla löptikens trosskydd på plats.

Operationsdräkten finns till tik- och hane i olika färger och behöver inte tas av under konvalescenstiden när katten/hunden behöver uträtta sina behov. Det innebär i praktiken att djurägaren inte behöver ta ledigt från jobbet för att t ex hjälpa katten på lådan.

VetHelps benskydd kan användas istället för en heltäckande operationsdräkt, uppblåsbar krage eller tratt, vid benbrott samt vid andra benskador och sår.

För ytterligare information eller samarbete, vänligen kontakta:

Irena Mende, 072-522 73 00 eller irena@vethelp.se

Recovery Line utvecklades av veterinärer i Ungern år 2012 främst som ersättningsprodukt till platstratten. Tillverkningen sker i EU (Ungern) och produkterna säljs idag via veterinärkliniker och djuraffärer i Tyskland, Österrike, Ungern, Slovenien, Slovakien, Tjeckien och Rumänien.

VetHelp är tillverkarens exklusiva återförsäljare i Norden under eget varumärke.