Winemarket Nordic AB

Glutenfri belgisk ale på Systembolaget

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2013 13:22 CEST

Winemarket lanserar Green's Blonde Ale och Green's Dark Ale den 2 september.

Darek Green var trött på att som glutenintolerant inte kunna unna sig en ale av bästa kvalitet. Efter att ha sålt sin firma inom textilindustrin bestämde han sig för att göra något åt saken. En lång resa av efterforskningar, diskussioner, hopp och förtvivlan följde därpå. Genombrottet kom efter ett möte med en belgisk ölprofessor vars dotter även hon var intolerant mot gluten. Testbryggningarna med den nya metoden blev mycket bättre än väntat och 2004 såg de första produkterna dagens ljus. Green’s är inte bara en glutenfri öl av högsta kvalitet, det kort och gott en öl av högsta kvalitet. Du behöver med andra ord inte vara glutenintolerant för att uppskatta denna Belgiska Ale.

Läs mer på https://www.winemarket.se/producent/greens/

Winemarket Nordic AB grundades 2012. Vi lyfter fram produkter och producenter där innehållet räknas. Vi berättar historian bakom flaskan. Med nya innovativa grepp tar vi våra produkter till konsumenten. Vi vill bli en naturlig marknadsplats för dig som är nyfiken på bättre viner. Välkommen.