FORCE Technology Sweden AB

GMP-seminarium: Kostnadseffektivisera dina inspektioner & audits

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2012 13:09 CET

Baserat på uppdaterade GMP:n och nya pharma direktivet - 1 dag

Inom GMP finns krav på att organisationen ska utföra interna inspektioner och leverantörs audits. Myndigheterna kommer också regelbundet på inspektion. Detta är tid- och resurskrävande för organisationen. Hur kan du kostnadseffektivisera ditt företags arbete med inspektioner?

Tillsammans med Erick Sjöberg, som har erfarenhet från mer är 600 inspektioner, får vi de praktiska verktyg och tips vi behöver.

Genomgång och exempel på:

• Hur du planerar och genomför en inspektion på ett effektivt sätt
  • Hur du framgångsrikt klarar myndighetsinspektioner från läkemedelsverket,FDA och andra myndigheter
  • Hur man genomför leverantörsaudits
  • Hur man lägger upp inspektionsplaner
  • Hur man följer upp inspektioner och audits på ett effektivt sätt

Den 10 maj på Uppsala Konsert & kongress - kl 9.00-16.00

Erbjudande Passa på att boka 2 personer och ni får ni halva priset på person nr 2!
Gäller om ni anmäler er före den 12 april.

För anmälan skicka ett mail till SEutbildning@force.se eller kontakta kursadministratör Marika Friberg på telefon 021-490 3249.

FORCE Technology överför tekniska kunskaper till praktiska och kostnadseffektiva lösningar. Koncernen består av ca: 1 200 medarbetare, varav cirka 240 finns på 23 orter runt om i Sverige. Verksamhetsområdena är optimering av produktion och processer, materialutnyttjande, skydd och analys, fartyg och offshore, Integrity Management, Inspektion, provning, besiktning, kalibrering, verifiering och certifiering, Sensorteknikutveckling och tillämpning, Optimering och utveckling av driftledningssystem samt Energi, klimat och miljö.