HärjedalsKök AB

GNEJS - levande och spännande

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 07:32 CET

Gnejs ger ditt kök ett levande och spännande intryck. Luckan, med sina många grå nyanser, ger dig fantastiska möjligheter. Tännäs ögongnejs är, med sina glimrande ögon, Härjedalens landskapssten. En favorit bland köksluckor.

Hela vårt företag och sortiment präglas av den vackra naturen i Härjedalen. Vi sätter namn utifrån naturens tillgångar och platser – platser som många av oss som lever och bor här dagligen imponeras av.

HärjedalsKök har hela sin produktion och sitt huvudkontor just i Funäsdalen. En genuin turistort med ett stort engagemang för bygden och turismen. Vi är stolta att vara en del av Funäsfjällen.

Så även om du aldrig besökt oss, så kan vi lova att du får med dig en del av Funäsdalen hem med ditt nya kök. HärjedalsKök - ett tryggt och enkelt val!

HärjedalsKök tillhör Nordic Kitchen Group. Nordic Kitchen Group äger, tillverkar och säljer även Hagaköket, Tibrokök, LIB och Canadaköket. Företaget har hittills producerat över 55 000 kök sedan det startades av Mathias Abrahamsson och Tord Erik Zetterström och har växt från fem anställda 1995 till att idag vara över 100 personer. Både Tord-Erik Zetterström och Mathias Abrahamsson är fortfarande verksamma i HärjedalsKök.