Kombispel AB

Gnestabo vann 2 miljoner vid Motorlotteriets jackpottdragning

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2012 08:09 CET

Kerstin Gustavsson från Gnesta är nybliven miljonär efter att ha kammat hem 2 miljoner kronor när Motorlotteriets jackpottdragning avgjordes i Norrköping.

Det var många som hade tagit sig till Mirum Galleria i Norrköping för att ta del av festligheterna och se vem som skulle snurra hem jackpottvinsten. Linda Rapp stod tillsammans med Svenne och Lotta för underhållningen och bjöd på en fartfylld eftermiddag. Efter en spännande tillställning stod det till slut klart att det var Kerstin Gustavsson som skulle få snurra på jackpotthjulet. När hjulet till slut stannade på 2 miljoner gick det ett sus genom publiken. Det var en glad och uppspelt vinnare som blev intervjuad av Linda Rapp efter dragningen.

– Jag vann på andra lotten, helt otroligt! Jag hade fått en tovad liten tomte som maskot av min väninna för att ge mig tur uppe på scenen.

Vad den nyblivna miljonären ska göra för pengarna är redan bestämt.

– Det första jag ska köpa en är ny toalettstol! Sedan blir det nog även en generationsresa tillsammans med barn och barnbarn.

Anders Jansson, VD Kombispel

E-post: anders.jansson@kombispel.se

Eric Widegren, Pressansvarig

E-post: eric.widegren@kombispel.se

Om Kombispels prenumerationslotterier

Kombilotteriet Drömreselotteriet och Motorlotteriet är produkter från Kombispel och utgör tillsammans ett av Sveriges största prenumerationslotterier. Varje månad lottar vi ut fyra miljonvinster på en vinstplan som bygger på 225 000 lotter. Det gör oss till det lotteri i Sverige som ger störst chans att bli miljonär! Omsättningen 2011 var över 400 miljoner kronor. Lotteriet ägs av Socialdemokraterna och SSU. En lott kostar 200 kr och i den ingår 20 dragningar (varje vardag i fyra veckor).

För ytterligare information, besök: www.kombispel.se