Aggressive Development AB

GOAL börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2011 10:53 CET

Egmont Kärnan och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns GOAL till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

GOAL är fotbollsmagasinet som tar dig till de största ligorna, de bästa matcherna och de mest glimrande stjärnorna. Magasinet innehåller internationell fotboll från hela världen men med tyngdpunkt på de största ligorna i Europa, Premier League, La Liga och Serie A. Varje nummer är laddat med närgångna intervjuer med de största superstjärnorna och de hetaste talangerna, analyser av de bästa lagen och uppkäftiga rankinglistor.

"Vi är mycket glada att GOAL vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/goal

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.