Förbundet S:t Lukas

God hälsa på Öland - paneldebatt

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2010 16:30 CEST

Vad är egentligen god hälsa? Kan man vara sjuk och uppleva god hälsa ändå och mår man alltid bra om man är fysiskt frisk? Frågorna diskuteras under en paneldebatt där prästen Dag Sandahl, läkaren Niklas Högerås och leg psykoterapeut Lillemor Högerås samtalar om begreppet hälsa utifrån naturvetenskapliga, teologiska och psykologiska perspektiv.

Samtalsledare är Ulf Wickbom, Tidningen Barometerns politiska redaktör.

Paneldebatt den 19 oktober, kl 19 i Högby församlingshem, Löttorp, Norra Öland.

För mer information, kontakta gärna

S:t Lukas i Kalmar

Tfn: 0480-547 46
E-mail: kalmar@sanktlukas.se

Förbundet S:t Lukas omfattar ett fyrtiotal psykoterapimottagningar och ett trettiotal ideella föreningar i hela Sverige. S:t Lukas erbjuder psykoterapi och handledning samt flera typer av tjänster för företag och organisationer. Vi erbjuder även en anpassad helhetslösning för krisstöd till chefer och hela arbetslag samt telefonjour. Våra ideella föreningar erbjuder föreläsningar och möten – alltid med människan i centrum. Förbundet S:t Lukas har arbetat med dessa frågor sedan 1939. Anders Persson är direktor i förbundet S:t Lukas och Leni Björklund är ordförande.