Haupt Lakrits

​God Påsk - Haupt Lakrits senaste smak är här

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2015 15:00 CET

Italiensk mandel av högsta kvalitet karamelliserad med rörsocker och honung och omgiven av lakrits från Kalabrien och vit choklad. Detta är den senaste skapelsen fån det lilla lakritsföretaget i Kista, strax norr om Stockholm.

"Vi ville skapa något som kombinerar det traditionella med det moderna - den tanke som genomsyrar alla våra produkter", säger Christian Haupt ägare och grundare.

Han fortsätter, "Vi ville att produkten skulle vara äggformad med tanke på påsken och samtidigt ha en lekfull smakprofil som inte är för svår i smaken."

Christian Haupt och hans medarbetare har under längre tid arbetat med mandel som en komponent i deras praliner men hade problem att hitta en leverantör som kunde möta deras krav på smak och kvalitet.

"Vi har i princip letat i alla länder i södra Europa efter en mandel som har en intensiv mandelsmak men inte är för bitter och till sist hittade vi ett litet familjeföretag i Italien som producerar helt fantastiska mandlar.", avslutar Christian.

God Påsk från Haupt Lakrits går att kör i välsorterade butiker nu och fram till påsk.

Om Haupt Lakrits

Haupt Lakrits tillverkar och säljer söt- och saltlakrits, chokladöverdragen lakrits samt lakritsprodukter för matlagning och bakning. Gemensamt för alla bolagets produkter är omsorgen kring ursprung, tillverkningsmetoder och ingredienser. I mars 2015 var Haupt Lakrits nominerade till priset "Årets smakutvecklare" av White Guide. Företaget drivs av Rasmus Ragnarsson med anställda och har en mindre fabrik i Kista, strax norr om Stockholm.

Om Christian Haupt

Christian Haupt har de senaste femton åren arbetat som entreprenör och investerare - främst inom spel, sport och IT. Hans största och mest välkända företag var Expekt.com - ett spelbolag som han startade tillsammans med Conny Gesar och som de sålde år 2009. Christian har också varit delägare i Parbet, SvenskaFans och är idag delägare och investerare några mindre företag.

Christian Haupt, ägare och grundare
christian.haupt@lakrits.se