Ivory and Grace

Goda råd när du köper brudklänning

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2018 11:26 CET

När ni väl har bestämt er att gifta er så står ni inför en lång rad beslut. Förväntningarna är höga och ni har ert livs fest framför er. Ett av besluten är att hitta den perfekta brudklänningen. Det är det som är vårt mission att hjälpa dig hitta din drömklänning och skapa den bästa upplevelsen under tiden.

Detta är ett av "Once in a life time moments", så varför skall du chansa?

Välj en butik där du kan få full kontroll över ditt köp och få samma upplevelse från utprovning till färdig "fitted" klänning. Välj en butik med tillräcklig stor variation av stilar. Vår erfarenhet att de flesta tjejer har en idé om hit deras klänning skall se ut, men sen hittar en annan stil som passar dem bättre, tack vare bra personal som har erfarenhet av design.

Välj en butik som har gott om plats, där du och dina vänner kan få den rätta känslan av din klänning.

Många brudbutiker säljer en klänning till dig och sedan släpper dig vind för våg, litar på att du skall kontakta en sömmerska som ofta inte har erfarenhet av just din klänning, så tar vi på Ivory & Grace hand om dig under hela tiden fram till ditt bröllop. Våra erfarna designers hjälper dig att välja rätt och våra egna sömmerskor gör de ändringar som kan tänkas behövas innan ditt bröllop.

Vi designar och syr upp våra egna klänningar och har kontroll under hela förloppet. Vi väljer noga ut våra tyger, syr upp din klänning och gör de ändringar som kanske kan behövas.

Det är ingen slump att vi fokuserar på att ge dig den bästa upplevelsen. Efter över 15 år i London så har vi lärt oss vad som förvändas av en Couture Boutique.

Många framtida brudar som vi möter har en idé vad de önskar, men när de ser vad som finns att välja mellan så lyckas vi hitta något som är speciellt för just dig. Därför kan du välja ibland våra 300 brudklänningar som altiden finns tillgängligt i vårt showroom.

Yes, du hörde rätt minst 300 brudklänningar i olika stilar finns i vårt nya showroom på Metangatan. Vi ger dig chansen att i lugn och ro välja den klänning som väntar på dig under kristallkronor 4 meter över dig och ett glas med bubblor om du vill.

Vi befinner oss på Metangatan 1 i Mölndal i Nordens största showroom. Vi har 7 stycken provrum och gott om plats för både dig som blivande brud och ditt sällskap.

Skulle du trots vårt breda utbud av klänningar inte finna din drömklänning? Inga problem, våra designers befinner sig i butiken och hjälper dig gladeligen med att utforma den perfekta klänningen för just dig. Ni sätter er ned tillsammans och bestämmer in i minsta detalj hur din bröllopsklänning ska se ut. Allt från material och form till vart du vill att den där knappen eller rosetten du kärat ner dig i ska sitta.

För mer information om hur du designar din egen klänning kan du läsa här eller kontakta oss direkt.

Vi syr upp allt från enklare klänningar till ett överkomligt pris till exklusiva och lyxiga one off design klänningar, samt allt däremellan.

Du är välkommen att boka en tid hos oss eller att komma på drop in under våra öppettider. Vår personal tipsar er om att komma en vardag. Då är det i regel färre kunder i butiken och vår personal kan precis som på våra kunder lägga ett större fokus på dig.

Tveka inte på att höra av dig till oss om du har några frågor eller funderingar.

Välkommen in och låt oss hjälpa dig att hitta din drömklänning!

Vi är ett designmärke Ivory & Grace som har skapat brudklänningar i över 15 år. Första butiken öppnades i London 2003. Den första svenska butiken öppnades i Göteborg 2015. Ivory & Grace öppnade Nordens största showroom för brudklänningar hösten 2018 i Mölndal, 10 min söder om Göteborgs centrum.