Printa Information i Helsingborg AB

Godis-Preben invaderar Sverige

Pressmeddelande   •  Okt 30, 2003 09:38 CET

Toms och Godis-Preben har korsat Öresundsbron och anfaller nu den svenska godismarknaden med Printas hjälp. Med en stor tv-satsning får vi "tråkiga svenskar" några rejäla råsopar i de reklamfilmer som rullar över de svenska tv-skärmarna i höst och under nästa år.

Det är den danska konfektyrtillverkaren Toms-Webes som på detta sätt tänkt sig att erövra den svenska godismarknaden. "Vapendragaren" Printa har stått för pressmaterialet och distributionen till noggrant utvalda medier. - Printa har anpassat all pressinformation till svenska förhållanden, berättar Pernille Enggaard, som är projektledare på kommunikationsbyrån RelationsPeople i Köpenhamn, varifrån kampanjen styrs. - Det finns trots allt stora kulturella skillnader mellan Danmark och Sverige och Printas insatser har varit till stor hjälp för kampanjen, poängterar hon.

Den första delen av kampanjen består av en 45 sekunders film som ska introducera Godis-Preben och det nya reklamkonceptet. Filmen löper under hösten i TV4 och Kanal 5. De totalt åtta filmerna är skapade och producerade av Wibroe, Duckert & Partners i Köpenhamn. De är inte visade för någon svensk testpanel innan de sänds på tv, vilket är ovanligt i reklamfilmsammanhang överhuvudtaget. Under hela 2004 kommer Godis-Preben att köra över Öresundsbron och fortsätta sitt fälttåg, tungt lastad med Anthon Berg, BonBon, Pingvin och Ga-Jol. Se upp... Smakprov från filmerna kan beställas från printa@printa.se