MaskinExpo Sweden AB

Gödningsspridare perfekt för kompakttraktorer

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2019 19:21 CEST

Närlant utökar programmet av gödningspridare från Agrex. Den nya modellen TVM har en behållare på 800 liter och är utmärkt för kompakttraktorer. Det smala utförandet gör den lämplig för spridning mellan träd och i andra miljöer med särskilda krav på framkomlighet. Agrex TVM visas av Närlant på årets MaskinExpo, som hålls på STOXA den 23–25 maj.

Agrex TVM drivs av taktorns kraftuttag och har mekanisk fjärrmanövrering. Spridningslängen är 10–14 meter. Tallrik och spjäll i rostfritt borgar för lång livslängd.

– Som tillval kan spridaren fås med elektrisk justering av spjällöppning och spridningsbredd med hjälp av deflektor, berättar Anders Nilsson på Närlant Import AB.

För mer information, kontakta:
Anders Nilsson
Närlant Import AB
Tel: 019–603 60 64
anders.nilsson@narlant.se
www.narlant.se

Om MaskinExpo

Om MaskinExpoMaskinExpo har arrangerats i över 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 23–25 maj 2019.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se