Fivefour

Göm kärleksmeddelanden utomhus med innovativ app

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2013 11:31 CET

Xnote är ett nytt och lite klurigt sätt att skicka meddelanden, en social, virtuell variant på geocaching. Perfekt till alla hjärtans dag.

Kommer du ihåg förväntan när man gick på skattjakt som barn? Glädjen när man hittade skatten efter att ha fått kämpa lite? Med nya iPhone appen 'Meddelande-skattjakt - Xnote' ger man sin vän samma känsla genom att skicka ett meddelande (foto & text). Vännen måste nämligen gå på skattjakt för att kunna läsa det.

Användaren kan till exempel skapa ett 'Älskar dig!'-meddelande och "gömma" det genom att välja en plats på en karta (t.ex. nära mottagarens hem) och sedan skicka det med SMS, via Facebook eller på annat sätt. Mottagaren får reda på att det finns ett gömt meddelande som väntar men för att läsa det måste han/hon gå på skattjakt och hitta till rätt plats först. Han/hon behöver inte själv ha appen utan guidas av en karta som visas i browsern på sin smartphone.

"Det är roligt att få gömda meddelande just för att man inte kan läsa dem direkt och för att man måste anstränga sig för att hitta dem. Alla älskar att bli nyfikna, det verkar vara något med ovissheten som kittlar och gör att vi bara inte kan motstå att gå och ta reda på vad som är gömt, särskilt om det har med kärlek att göra", säger Fredrik Alstorp som skapat appen.

Man kan tänka sig många andra sätt att använda Xnote förutom att flörta:
  • Göm ett roligt foto utanför en kompis arbetsplats eller skola
  • Skicka grattis- eller tack-för-senast kort till vänner
  • Göm ett foto i trädgården hos en utländsk vän, som om man varit där
  • Låt barnen träna på att läsa kartan genom att gå på spännande skattjakt
  • Använd vid event och aktiviteter som en kul gimmick för deltagare/kunder/kompisar, marknadsför ditt företag eller event på ett nytt och annorlunda sätt
  • Var social och göm till många via Facebook, Twitter eller länka på bloggar och webbsidor

Läs mer om appen på www.xnoteapp.com/sv/

Ytterligare information
Skapad för iPhone (fungerar därmed även på iPad), kostar 7 kronor (eller motsvarande i andra valutor) och är globalt tillgänglig via App Store i kategorin Sociala nätverk.
Webbsida: www.xnoteapp.com/sv/
iTunes länk: http://itunes.apple.com/app/message-treasure-hunt-xnote/id588520541?mt=8

Högupplösta bilder och mer textmaterial finns på www.xnoteapp.com/sv/press
Promotionkoder finns tillgängliga vid förfrågan.

För mer information, vänligen kontakta:
Fredrik Alstorp, Fivefour
Mobil: +46 703 889419
E-post: fredrik.alstorp@fivefour.se
Skype: fredrik.alstorp

Om Fivefour
Fivefour är ett litet, oberoende mjukvaruföretag som fokuserar på mobila lösningar. Vi tror att nyckeln till framgångsrika produkter och lösningar ligger i skapandet av fullständiga användarupplevelser med fokus på engagemang, enkelhet och en skön känsla.
Företaget är placerat i Malmö och drivs av skaparen och VD Fredrik Alstorp.