Warner Home Video Sverige

Gömd eller förvarad? – Avgörande faktorer i thrillern Storage: Australienske Michael Crafts debutfilm nu på DVD

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2010 09:30 CEST

Är föremålen på lagret förvarade eller är de gömda? – Det är en av huvudfrågorna i filmen Storage, en psykologisk thriller i bästa bröderna Cohen-anda.  Den 17-årige Jimmy (Matt Scully) flyttar in hos sin farbror Leonard (Damien Garvey), en före detta flygofficer som bedriver uthyrningsverksamhet av lagerutrymmen. Under en av sina upptäcktsfärder i lagrets oändliga korridorer stöter Jimmy på den mystiske Francis (Robert Mamone) som verkar dölja något i sitt lager.  Snart står det klart att Francis undanhåller bevismaterial och Jimmy är övertygad om att han är en mördare på spåren. Men upptäckter kan vara både vilseledande och dödliga visar det sig när Jimmy och hans farbror närmar sig sanningen.

Storage är Michale Crafts första film och den visades vid flera australienska filmfestivaler under premiäråret 2009. I rollerna syns bland annat Matt Scully, Damien Garvey, Robert Mamone och Saskia Burmeister som receptionisten Zia.

Utgivningsdatum: Storage har premiär på DVD den 15 september.

För titelinformation: http://korta.nu/Storage

För mer information och förfrågningar vänligen kontakta:
Ulrika Hedlund på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se

Om Warner Home Video
Warner Home Video har verksamhet i 90 länder och är en del av Warner Bros. Entertainment Company. Företaget är branschledande inom global videodistribution. Warner Home Videos filmbibliotek erbjuder titlar och kvalitetsunderhållning från Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment, Castle Rock Entertainment, HBO Home Video och New Line Home Entertainment