POST-ART

Gör som Michael Jackson

Pressmeddelande   •   Jul 19, 2009 18:07 CEST

Michael Jackson var "The King Of Pop" och i sitt hem klädde han sig till både kung och till Grekisk gud i porträtt som fick pryda väggarna. Att få vara kung i sitt eget hem är det många som vill. Zigge Holmgren på det lilla konstnärsdrivna företaget POST-ART har genom åren fått göra många drömporträtt på både kända och mindre kända ansikten. Bland de mer kända hittar man namn som Babben Larsson, Lasse Berghagen, Sissi Elvin, Robert Aschberg, Horace Engdahl och Jean-Pierre Barda

Vem man vill bli är naturligtvis personligt men enligt Zigge Holmgren är kungar och gudar populära förebilder. De här porträtten är en modern koppling mellan nytt och gammalt. De är en unik hållbar inrednings detalj i ett tidlöst uttryck. En framtida antikvitet som kommer att hålla och kunna gå i arv från generation till generation och som väcker intresse och ger upphov till samtal. De passar också perfekt in i Ernst Kirchsteigers citat "Ju mer man visar av sig själv desto intressantare blir det..."

Zigge Holmgren som är konstnären bakom porträtten har ett personligt bildspråk och han är nyskapande trots flirten med konsthistorien. Välkommen in till POST-ARTs webbgalleri!

För pressbilder och direkt kontakt ring eller mejla Zigge på:

mejladress: zigge@post-art.se

tfn: 0498 - 21 23 20