POST-ART

Gör som Michael Jackson,"The King Of Pop"

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2011 09:08 CET

Michael Jackson var "The King Of Pop" och i sitt hem klädde han sig till både kung och Grekisk gud i porträtt som fick pryda väggarna. Och att få vara kung i sitt eget hem är det många som vill. Jag,  Zigge Holmgren har genom åren fått göra många drömporträtt på både kända och mindre kända ansikten. Bland de mer kända hittar man namn som Babben Larsson, Lasse Berghagen, Sissi Elvin, Robert Aschberg, Horace Engdahl och Jean-Pierre Barda

Vem man vill bli är naturligtvis personligt men både kungligheter och gudar är populära förebilder. Mina porträtt är en modern koppling mellan nytt och gammalt, en unik inrednings detalj i ett tidlöst uttryck. En framtida antikvitet som kommer att hålla och kunna gå i arv från generation till generation och som väcker intresse och ger upphov till samtal. De passar också perfekt in i Ernst Kirchsteigers citat "Ju mer man visar av sig själv desto intressantare blir det..."

Mitt bildspråk är personligt och nyskapande trots flirten med konsthistorien. Välkommen in till min porträttstudio på nätet.

Zigge Holmgren

Tel: 0498 - 212320

mob: 0709 529 951

Mejl: info@post-art.se

POST-ART på facebook

POST-ART är konstnären Zigge Holmgrens lilla företag, inriktningen är porträtt. Basen är klassiska porträtt, utformade med digitala penslar som pigmentprintas med Giclée Fine Art teknik på högklassig canvas. Inom porträttkonceptet inryms också DNA ART - LIP ART - BABY-ART, där de inre och yttre avtryck görs till dekorativ konst.

"Ett porträtt lyfter en människa ur vardagen. Det är en form av magi"

POST-ART på facebook  och  DNA ART - LIP ART - BABY-ART på facebook