Adentity

Gör som svenska längdlandslaget!

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2013 15:38 CET

Så här i förkylnings- och sportlovstider passar Renässans på att gå ut med en stor lanseringskampanj för sin nya nässpray med Aloe Vera och halsspray mot torrhosta.

Kampanjen tar fasta på det ökade intresset för vintersport generellt och skidsporten specifikt, där sponsringen av svenska längdlandslaget går hand i hand med varumärkets position som det naturliga valet för hela familjen.

Kampanjen lanseras brett i olika medier, allt från Stadium Magazine till Amelia och ICA-kuriren gällande annonsering samt i digitala kanaler riktade till familjen som målgrupp. Olika webbaktiviteter har skapats för att generera uppmärksamhet kring produkterna bl.a. har man chansen att vinna en resa till fjällen för hela familjen. Även apoteken har hakat på kampanjen och kör tävlingen i sina kundtidningar och på webben.

Reklambyrån Adentity har gjort kampanjen samt tagit fram den nya förpackningsdesignen. Adentity arbetar sedan 2010 med varumärket Renässans, som är en del av Midsona, en av de ledande koncernerna i Norden inom kost, hälsa, naturläkemedel, förkylning samt hygien.

Adentity is a full service agency that strengthens brands through integrated media communication. We work closely with some of the world’s highest ranked global brands such as Sony, Alfa Laval and Tetra Pak.

Our passion is to strengthen companies by building consistent value-based communication in line with corporate ambitions. Adentity’s mission is to create business impact through attractive and intelligent communication, building strong market positions for our clients.