Göran Lindblad

Göran Lindblads (m) går emot partiets åsikt när det gäller biltullar

Pressmeddelande   •   Sep 14, 2010 23:18 CEST

Debatten om biltullar har på den senaste tiden blossat upp i Göteborg. Fler av de lokala tidningarna har uppmärksammat partiet ”Vägvalet” som ställer upp i kommunalvalet i Göteborg. Men ”Vägvalet” är inte det enda alternativet för den som motsätter sig den kommande trängselskatten. Riksdagskandidat Göran Lindblad (m) går emot sitt eget parti och säger att det biltullarna är ett ogenomtänkt förslag. Detta är inte första gången som Göran går emot sitt eget parti.

- Jag står nästan alltid bakom den  Moderata politiken, men detta förslag är ogenomtänkt, och slår orättvist beroende på var i Göteborg man bor, säger Göran.

Lindblad går till och med så långt så att han menar att det delvis är Moderaternas fel att partiet Vägvalet troligtvis blir invalda i kommunen.

-  Det finns ingen annan att skylla på än oss själva. Det gick för fort när  förslaget, utformades och det saknar  demokratisk förankring. Jag vill driva frågan om att utforma biltullarna annorlunda, avslutar Göran.

För ytterligare kommentarer så går det bra att kontakta Göran Lindblad på +46 706 71 03 66.