Statsrådsberedningen

Göran Persson på progressivt toppmöte i London 13-14 juli

Pressmeddelande   •  Jul 02, 2003 17:00 CEST

På inbjudan av Tony Blair, åker statsminister Göran Persson till London den 13-14 juli för att delta i ett toppmöte mellan de 15 stats- och regeringscheferna i nätverket ”Progressive governance”.

Göran Persson kommer, förutom att delta på toppmötet, också att vara med i den paneldiskussion som avslutar den förberedande konferensen den 13 juli.

Förberedande konferens 11-13 juli
Som en förberedelse inför toppmötet organiseras en konferens, ”Progressive governance conference”, av tankesmedjan Policy Network. Konferensen fokuserar på bl.a. områdena: En modern offentlig sektor, migration och social integration, företagen och staten samt globalt samarbete. Förutom stats- och regeringscheferna deltar bland andra Gro Harlem Brundtland, Massimo D’Alema, Laurent Fabius och Gordon Brown.

Till red:
Pressträff efter toppmötet: Toppmötet utanför London avslutas med en pressträff klockan 12.00 (brittisk tid) måndagen den 14 juli. Plats meddelas ackrediterade journalister.

Till red:
Ackreditering är nödvändigt för deltagande senast fredag 4 juli. Journalister anmäler sig till Statsrådsberedningen, pressassistent Ingegerd Wendel, tfn 08-405 48 30, ingegerd.wendel@primeminister.ministry.se, samt ackrediteras genom kontakt med Paul Connoly på
+44-20-700 881 47, alternativt paul.connoly@cvg.gov.uk (till toppmötet) och Paul Thompson på Policy Network: pthompson@policy-network.net (till konferensen).

Mer information om konferensen fås på www.progressive-governance.net

Anna Helsén
Presschef