Kristdemokratiska Ungdomsförbundet, KDU

Göran Persson vill vara Kristdemokrat!

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2006 17:15 CET

-De senaste åren har det gått utför med skolan på flera sätt, kunskapsnivån är lägre, klassrummen stökigare och de utbrända lärarna fler. Sossarna har styrt under de senaste tio åren, ja ännu längre 65 av de senaste 74 åren. Trots detta vill regeringen gärna skylla på någon annan säger KDU Göteborgs nye andre vice ordförande Hampus Hagman.

-Göran Perssons borde se sig om i de egna leden, skolminister Ibrahim Baylan har till exempel inte lyckats ta fram den nya skollag han lovat. I ren desperation börjar herr statsministern sno förslag från de andra partierna, han har insett att han egentligen vill vara Kristdemokrat och gör förslag såsom lärarlegitimation och de yrkesförberedande programmen till sina egna, fortsätter Hampus. Vi Kristdemokrater har fler förslag för hur skolan ska förbättras och Göran Persson är välkommen att höra av sig om han vill veta mer om hur skolan kan förbättras, hur jobben ska bli fler, vården bättre eller hur man tar bort den omoraliskt höga fastighetsskatten!

Men varför välja kopian när man kan välja originalet?
Låt oss se en ny regering 2006, förslagen har bromsats länge nog. - Det är dags att Pensionera Persson avslutar nye ordförande Erik Granberg.

Matilda Stålbert

Matilda@kdu.se