CMMK

Göteborg City Airport publicerar film på YouTube

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2010 23:19 CET

Det är det göteborgsbaserade bolaget Aveny Production som står bakom filmen som nu presenteras på YouTube samt på flygplatsens egen hemsida www.goteborgairport.se. Göteborg City Airport är regionens andra flygplats och hem för bl a de framgångsrika lågkostnadsbolagen Ryanair och Wiz Air.

Göteborg City Airport beräknas i år få minst 750 000 passagerare och bara i höst har 5 nya linjer med Ryanair startats upp. Flygplatsen som ägs av Swedavia, Göteborgs Kommun och Volvo AB ligger bara 15 km från Göteborgs centrum och har utmärkta förbindelser med flygbuss och taxi. Nytt för i år är också att man kan erbjuda passagerare som kommer med egen bil att parkera antingen utomhus till lågt pris eller under tak i ett nybyggt parkeringshus till något högre kostnad.

Filmen om Göteborg City Airport är den andra som skapats av Aveny Production. Den första kom redan våren 2008. Den nu publicerade filmen är i HD-kvalitet och kommer att finnas med såväl svensk som engelsk speaker.

Filmen kan ses här:

För mer information kontakta gärna:

Carl-Magnus Hedin
Press/Kommunikation