Pixbo Wallenstam Innebandy

Göteborgs Innebandyn firar jubileum i Scandinavium

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2010 06:30 CEST

Fredagen den 3 september är det 25 år sedan Göteborgs Innebandyförbund bildades. Detta kommer att uppmärksammas vid ett arrangemang i Scandinavium onsdagen den 5 januari 2011. Ett arrangemang som bland annat innehåller det klassiska västkustderbyt i Svenska Superligan mellan Pixbo Wallenstam och Warberg.

Stephen Selindh, ordförande i Göteborgs Innebandyförbund ser fram emot innebandy i Scandinavium även den kommande säsongen: - Riktigt glädjande att vi denna jubileumssäsong, tillsammans med evenemangsstaden Göteborg, kan inbjuda till det mest klassiska derbyt inom innebandyn.

De senaste åren har arrangemanget i Scandinavium genomförts i samarbete med Gothia Innebandy Cups invigning. Nu ändras detta koncept något: - Gothia Innebandy Cup börjar på torsdagen den 6 januari, och vi vet att många deltagare anländer till Göteborg redan dagen före turneringsstarten, berättar Ulf Widell, förbundschef på Göteborgs Innebandyförbund, och utvecklar: - Vi kommer att ladda arrangemanget med ett antal nyheter som successivt kommer att presenteras under hösten.

Fakta 5 januari, 2011:
Matchstart:   kl. 19.30
Biljettsläpp:   måndag 27 september
Historik:
Publik för Pixbo Wallenstam de senaste åren i Scandinavium
100103          9.487             Caperiotäby
090104          8.922             Helsingborg
080103          7.863             Storvreta
060105          6.478             Jönköping
Tidigare Pixbo Wallenstam - Warberg i Scandinavium
041107          9-4                 7.748
071114          2-8                 2.533
Bildande
Warberg IC                         10 november, 1985
Pixbo Wallenstam IBK        20 mars, 1981

Kommentarer:
Stephen Selindh, ordförande Göteborgs Innebandyförbund, tfn 0733-25 43 05
Ulf Widell, förbundschef Göteborgs Innebandyförbund, tfn 0733-25 43 00
Magnus Nilsson, ordförande Pixbo Wallenstam Innebandy, tfn 0733-25 43 01

Pixbo Wallenstam Innebandy bildades 1981 och deltar med sina dam- och herrlag sedan många år i innebandyns högsta serier med framgångsrika resultat. Föreningen bedriver även en omfattande ungdomsverksamhet med över 900 medlemmar och 50 seriespelande lag med bas i Mölnlycke, Härryda kommun.