#gbgtechweek

Göteborgsentreprenören Andreas, 23, tar över @sweden på Twitter under #gbgtechweek

Pressmeddelande   •   Maj 16, 2016 07:05 CEST

Att bemanna kontot @sweden på Twitter är inte alla förunnat, men under den pågående entreprenörsveckan #gbgtechweek blir det verklighet för medarrangören Andreas Rolén. 23-åringen som studerar på Chalmers Entreprenörskola har fått klartecken från Svenska Institutet, som ligger bakom kontot och kampanjen Curators of Sweden.

Andreas, som vanligtvis figurerar på Twitter som @andreasrolen utlovar förstår en hel del tweets från aktiviteterna under #gbgtechweek, men även om hans startup-bolag Vnu och livet som student på Chalmers. Från och med idag måndag 16/5 kl 09.00 kan twittrare från hela världen ställa frågor till Andreas, som under en vecka reprensenterar Sverige!

Efter förra årets succé med 2500 deltagare under #gbgtechweek samlas återigen västsveriges företagsamma kultur under ett antal evenemang, den 12:e till 19:e maj. Med arrangörer som Västsvenska Handelskammaren, Connect Väst, Venture Cup och Gothenburg Startup Hack, hoppas de locka såväl erfarna entreprenörer som unga teknikstudenter till att upptäcka nya möjligheter.

Hashtaggen #gbgtech används vanligvis i sociala medier i samband med evenemang eller händelser som berör stadens startups, teknikbolag i tidig fas. Men #gbgtechweek väljer att inte utesluta några branscher utan ser gärna att alla sorters entreprenörer deltar under veckan, även om ett visst fokus läggs på just teknik.

#gbgtechweek finns för att belysa och föra samman Göteborgs startup-community. Under en vecka arrangeras under gemensam flagg flera inspirerande evenemang av aktörer i Göteborg, aktiva inom tech och entreprenörskap. Evenemangen äger rum från den 12:e till den 19:e maj med allt ifrån tävlingar och hackathons till inspirationsföreläsningar och nätverksträffar. #gbgtechweek är öppet för alla och är helt kostnadsfritt! Besök www.gbgtechweek.com för mer information.