Pagero AB - your financial supply chain network

Göteborgsföretag bland de snabbast växande teknologiföretagen i Sverige

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2006 10:25 CET

Varje år anordnar Deloitte en utmärkelse till de 50 svenska företag inom teknologi, media och telekommunikation (TMT) som stått för den snabbaste tillväxten inom respektive bransch – Sweden Technology Fast. Samtliga nominerade företag deltar även i den europeiska Fast 500 uttagningen. Totalt finns topplistan i 21 länder världen över. Deloittes undersökning är helt fristående och kartlägger objektivt hela Europas TMT-branscher. I bedömningen utgår Deloitte från varje företags genomsnittliga utveckling under fem år. Det Göteborgsbaserade programvaruföretaget Diamo hamnade på en 8:e plats med en tillväxt på 1028% de senaste 5 åren. Diamo är en utav de ledande programvaruföretagen i Sverige inom elektroniska betalningar. Genom varumärket Pagero utvecklar och marknadsför Diamo betalprogram för företagsmarknaden så att betalningar kan processas mellan företagen och deras banker och giroinstitut. Diamo har idag en kundstock på ca 40000 företagskunder. I och med nomineringen kommer Diamo även att deltaga i den europeiska Fast 500 uttagningen i Paris den 27 november. - Vi ser en stor förnyelse. De svenska företagen som placerat sig på listan kan nu räkna sig som Europas och världens högteknologiska elit. De har gjort enastående resultat, säger Tommy Mårtensson, partner på Deloitte och ansvarig för undersökningen. För mer information kontakta: Fredrik Rosenqvist, VD, Diamo AB, telefon 031-600 730, fredrik.rosenqvist@diamo.se Tommy Mårtensson, Deloitte, telefon 0733-97 11 30 www.diamo.se www.deloitte.se Om Diamo Under varumärket Pagero utvecklar och marknadsför Diamo smarta och kostnadseffektiva programvarulösningar som förenklar den elektroniska kommunikationen mellan banker och deras företagskunder. Diamos styrka ligger i det nära samarbetet och den kontinuerliga dialog med Bankgirot och de svenska bankerna. Diamo kan bankvärlden och vet hur man skapar den smidiga länken mellan företagens ekonomisystem och bankernas tjänster. Diamo AB grundades 1990 och har sitt huvudkontor i Göteborg. www.diamo.se