Vägen ut! kooperativen

Göteborgsföretaget Vägen ut! Ängås Trädgård certifieras som arbetsintegrerande socialt företag hos SKOOPI

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2019 11:48 CET

Vägen ut! Ängås Trädgård är ett arbetsintegrerande socialt företag som nu är certifierat i SKOOPI enligt den gemensamma branschstandarden hos SIS, (Svenska Institutet för Standarder). "Vi tar vårt ansvar på stort allvar för att göra nytta i samhället, återinvesterar vinsten i företaget och integrerar människor i riktiga jobb och i samhället."

- Utvecklande och intressant att delta i certifieringen säger Mira Salenkvist från Vägen ut! Ängås Trädgård i Göteborg. Genom arbetet med certifieringen har vi fått en total genomgång av vårt företag.
Det är viktigt att vi arbetar på ett hållbart sätt för allas vår värld, för att våra medarbetare ska kunna arbeta 100% av sin förmåga och självklart för att företaget ska bli ekonomiskt hållbart. Vi har blivit stärkta tillsammans och är stolta över att kunna visa för våra kunder att vi är ett certifierat företag, vilket vi vet är viktigt för våra kunder eftersom allt fler vill handla hållbart i alla aspekter, säger Mira.

SKOOPI är en intresseorganisation som arbetar för att stötta och stärka positionerna för ASF i Sverige (Arbetsintegrerande sociala företag). Det unika med ASF är att de förutom arbetsintegreringen återinvesterar sin vinst i verksamheten, är fristående från offentlig sektor och skapar delaktighet för medarbetarna.
- Det har varit spännande att följa företagens arbete i processen. Nu när de är klara så har de en kvalitetssäkrad struktur för sina medarbetare och för deras försäljning av tjänster och varor, säger verksamhetsledare Viktoria Carlsén.

Vägen ut! Ängås Trädgård  www.vagenut.coop

Kontaktperson lokalt certifierat företag:

Namn Mira Salenkvist

Epost mira.salenkvist@vagenut.coop

Tel 010-707 93 34

Läs mer om certifiering av arbetsintegrerande sociala företag på SKOOPIs hemsida: ​www.skoopi.coop​

Vägen ut! kooperativen

Våra företag har dubbla uppdrag. Vi säljer varor och tjänster och välkomnar människor på arbetsträning. När vi går med vinst återinvesterar vi och anställer människor som stått långt ifrån arbetsmarknaden.

Vi utvecklar företag för en hållbar värld. Vi behövs!