Egestam Marketing AB

Göteborgsminglet breddar upp!

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2013 13:28 CET

Den 22 februari är det åter dags för Göteborgsminglet, ett stort affärsmingel som föddes i finanskrisen 2008 då ca 15 föreningar bjöd in sina medlemmar att nätverka på Ullevi. Succén var ett faktum och sen dess arrangeras två affärsmingel per år. Årets Göteborgsmingel breddar upp och fler föreningar ansluter och bjuder nu in sina medlemmar att nätverka för framgång.

Nästa mingel, det nionde i ordningen, äger rum på Brewhouse Arena.

- Vi ser en vändande trend och ökat intresse för nätverkande. Närmare 350 personer är redan anmälda, och fler lär anmäla sig sista veckan, tror Anneli Egestam, projektledare.

Det är just mixen av deltagarna som gör Göteborgsminglet till den unika mötesplats det är, som fortsätter att locka år efter år.

- Människor som aldrig skulle ha träffats får en chans att göra det på Göteborgsminglet och sen kan i bästa fall historia skrivas! Jag har fått ta del av många solskenshistorier genom åren, allt från gjorda affärer till nya affärsidéer och samarbeten som uppstått. Möjligheterna är oändliga, det är det som gör det personliga mötet så unikt, tillägger Anneli.

Anna Svensdotter Dimle, verksamhetschef på Brewhouse Göteborg, ser fram emot att välkomna deltagarna till detta kreativa center för musik-, film och media, startat på initiativ av Business Region Göteborg.

Medarrangörer:
ALMI, Brewhouse, BRG, BNI Affärsnätverket, Chalmers Alumninät, Connect Väst, CSR Västsverige, Dataföreningen, Drivhuset, Företagarna, Gårda Företagarförening, Handelshögskolans Alumniförening, IHM Business School, JCI Sweden, Marknadscheferna, Sveriges Inköps- och Logistikförbund och Styrelseakademin.

Press och media hälsas välkommen.

Tid: Fredagen den 22 feb. kl. 07.30-10.00. Öppet hus.

Plats: Brewhouse Arena, Åvägen 24 i Göteborg.

Projektledare: Egestam Marketing AB

Telefon 0708-105293, E-post anneli@egestam.se

Information: www.goteborgsmingel.se

Egestam Marketing har i 10 år hjälpt företag att skapa mötesplatser och därmed tillfällen att träffa kunder, samarbetspartners och kollegor i ett professionellt sammanhang. Företaget, som verkar under parollen ”Man kan inte skaka hand via mail”, arrangerar även Mingelskola och är en av initiativtagarna till Göteborgsminglet.