TrainRec

GOLDENBEST BJUDER IN DIG!

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2013 11:08 CEST

Vi har bestämt oss för att slå upp dörrarna en dag och låta er ta del av vår Goldenbest-värld!

Goldenbest HQ är förutom ett kontor också studio-mamma till Movits!, Norlie & KKV, Mash Up International/Lilla Sällskapet, Zacke, Henrik Bergqvist & Johan Brolund och Frej Larsson.

Har ni också tänkt på hur tråkigt det är att musikbranschen alltid kännts så himla sluten? Det har vi tänkt på och vi har märkt att det är många där ute som vill ta del av vad som händer på insidan. Vad jobbar egentligen ett skivbolag med? Hur ser det egentligen ut inne i studion, där den där fantastiska låten har spelats in?

Under en hel dag får ni komma och kolla hur vi har det, fika, kika in i olika studios samt spela Skate 2 i våran Goldenbest bio. Inte nog med att ni får gå på världens bästa häng, ni kommer också att kunna vara med och bygga upp och stötta välgörenhet.

Har vi öppnat en dörr tänkte vi att vi kunde passa på att öppna en till: Tillsammans med syskonparet Betty och Moses ska vi samla in så mycket pengar vi kan till en fantastisk verksamhet i Uganda: Ett dagis!

Dagsverksamheten är belägen i en förslummad förort utanför huvudstaden Kampala. Eftersom att det inte finns någon ordnat kostnadsfri verksamhet för barn i Uganda är det många barn som inte får möjlighet att göra det alla barn borde få göra: träffa andra barn under ordnade former.

Målet med verksamheten är att samla dessa barn vid ett ställe där de kan träffas och leka och där föräldrarna kan samlas och informeras av nutrition, barnuppfostran etc. Verksamheten är igång och hålls till i Moses och Bettys ärvda föräldrahem.

Betty med familj och vänner kommer att finnas på plats och informera om verksamheten och afrikansk mat och dryck kommer att finnas på plats för 100 kronor och uppåt. Det kommer att finnas möjlighet att bara donera pengar samt att signa upp sig på att månadsvis bli en del av det här viktiga initiativet.

Tillsammans gör vi det här till en golden dag där vi hänger opretentiöst, babblar och får ta del av allas olika världar.

BIRDS-tjejerna ställer till med juicebar med specialkomponerad Juice-meny. Alla pengar går till barnen!

20 april 12-19 Mat, dryck och fika kommer att finnas att köpa på plats

Alla pengar går till dagisverksamheten!

Goldenbest jobbar med Sveriges bästa artister och musiker. Vi jobbar varje dag för att flytta fram gränserna för Svensk musik och underhållningsbranschen i stort. Antingen är ni med oss eller mot oss, vi älskar er ändå.