GoLoyal AB

GoLoyal AB förstärks med Charles Larsson som Senior Advisor

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2016 12:01 CET

Charles Larsson har mer än 30 års erfarenhet av svensk detaljhandel med fokus på köpcentrumutveckling och konsumentbeteende. Han kommer senast från Steen & Ström där han under drygt 13 år var Marketing Director i Sverige med ansvar för marknadsföring, analys och konceptfrågor.

”- För mig står GoLoyal för framtidens digitaliseringslösningar som både sätter kundens, butikens och köpcentrumets bästa i fokus. Det är smarta lösningar med tydlig kundnytta baserat på enkla gränssnitt och med nyaste tekniken som bas. Att kunna vara med i en sådan utveckling ser jag som väldigt spännande.” säger Charles Larsson.

Charles har arbetat med etablering av många framgångsrika köpcentrum såsom Allum i Partille, Sollentuna Centrum och Emporia i Malmö.

Idag arbetar Charles som senior rådgivare inom detaljhandel och köpcentrum.Han är bland annat delaktig i utvecklingen av Kongahälla Shopping i Kungälv för Adapta Fastigheter.

”- För oss är Charles en av de mest meriterade och kunniga personerna på Köpcentrum-marknaden idag. Hans erfarenhet och unika insikt i Köpcentrums utveckling och möjligheterär extremt värdefullt för oss. Charles kommer att vara en viktig länk både i vår ambitionatt digitalisera köpcentrum och i vår internationella satsning” säger Björn Bjärbo, VD GoLoyal AB.

Kort om GoLoyal

GoLoyal har sedan 2009 arbetat med att digitalisera Köpcentrum. GoLoyal skapade då en av de första kundklubbarna för Köpcentrum i Europa, Täby centrums kundklubb. Sedan dess har GoLoyal levererat allt från lojalitetsprogram och kundklubbar till marknadsföringskampanjer och andra säljdrivande aktiviteter för flertalet av de största köpcentrumen i Sverige. 2015 var GoLoyal bland de första i Europa att implementera beacontekniken hos några av våra köpcentrumkunder.

Idag levererar GoLoyal teknik och produkter som syftar till att göra köpcentrum mer digitala. Med GoLoyals plattform, GoLoyal 360, får Köpcentrum ett system för att hantera alla sina digitala aktiviteter. Det kan exempelvis vara hantering av sitt lojalitetsprogram i 360 Loyalty, sin marknadskommunikation i 360 Marketing, sina appar och sajter i 360 Digital och alla sina externa datakanaler, såsom besöksräknare, väderdata, social media, analytics med flera, i 360 Insight.

För mer information kontakta;

Björn Bjärbo