Good News Magazine

Good News Magazine firar ett år på marknaden!

Pressmeddelande  •  2011-10-07 08:17 CEST

På ett år, med mycket små resurser samt ingen erfarenhet av mediabranschen, har Good News Magazine sålts i över 6000 exemplar, har snart 3000 prenumeranter (betalningsgrand på över 90 procent) och även Sveriges största Facebookgrupp för svenska magasin med cirka 17000 medlemmar.

Med magasinet hade Daniel Mendoza som mål att nå 500 prenumeranter under det första året. Och då utan att erbjuda gratisprenumerationer eller andra erbjudanden för att locka till sig prenumeranter.

- Mottagandet har slagit alla våra förväntningar. Flertal väletablerade företag, bland andra Academic Work och Swedbank, har beställt prenumerationer till sina anställda. Vi har även sista veckorna fått förfrågningar om julgåvor till både anställda och kunder och vi tror därför på att vi innan årsskiftet når mellan 5000 och 8000 prenumeranter. Det känns med andra ord som om vi börjar närma oss ett genombrott, säger Daniel Mendoza som också är ansvarig utgivare och chefredaktör för magasinet.

Med magasinet vill man lyfta fram förebilder, sätta fokus på lösningar, på händelser i världen som visar på att det sker bra saker. Daniel är noga med att understryka att vare sig i magasinet eller på Facebookgruppen blundar man för problemen i världen. Tvärtom.

- Vi lägger mer fokus på lösningarna och vi låter de vi intervjuar få tala till punkt. Vi är inte ute efter att kritisera eller ifrågasätta individer. Det är lätt att göra. Vi vill istället ge beröm och uppmuntra. Vilket då inte ska tolkas som att vi inte kritiskt granskar, säger Daniel Mendoza.

Myten om att goda nyheter inte säljer var nog bara just en myt.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom