Good News Magazine

Good News Magazine i alla Sweden Hotels hotellrum

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2014 21:04 CEST

Good News Magazine finns sedan tidigare i alla Sweden Hotels hotellfoajéer. Nya numret kommer även att finnas i alla deras hotellrum, över hela landet. Sweden Hotels är en rikstäckande hotellkedja med privatägda och personliga hotell. Kedjan består av 60 hotell och cirka 3 000 rum.

Good News Magazine är unikt. Det är det enda svenska magasinet som fokuserar på konstruktivt engagemang och medveten optimism. Magasinet har cirka 6 000 betalande prenumeranter och cirka 25 000 läsare. Många av prenumeranterna är företagskunder och organisationer som valt att prenumerera för att medarbetare, gäster, kunder, elever, studenter och patienter ska inspireras, stimuleras och informeras.

"Genom samarbetet med Sweden Hotels kommer antalet läsare att öka markant! Att de väljer att ha Good News Magazine i rummen, för gästerna att ta del av, är för oss en fantastisk bekräftelse på kvalitén och innehållet i magasinet. Vi är tacksamma för att de vill bidra till att sprida optimism och framtidstro!”, säger Daniel Mendoza, ansvarig utgivare och chefredaktör.

"Vi blir ständigt bombarderade av negativa nyheter trots att det händer så mycket positivt i världen. Vi vill att Sweden Hotels gäster ska få möjlighet att glädjas åt de framsteg som faktiskt görs. Och på så sätt hjälper vi svenskarna att bygga framtidstro, för att mota bort de kalla vindar som blåser över Europa”, säger Eva Palmgren, VD för Sweden Hotels.

"Konstruktivt engagemang och Medveten optimism"

Good News Magazine är ett partipolitiskt och religiöst obundet magasin som lanserades år 2010 och har idag över 25 000 läsare i Sverige.

Fokus för magasinet är att lyfta fram det konstruktiva engagemanget hos individer som verkar för en bättre värld. Den medvetna optimismen innebär att vi inte blundar för problemen utan söker istället inspiration och styrka för att kunna lösa dem. Vi skriver om personer och företeelser från alla delar av världen.

Genom ett konstruktivt engagemang och medveten optimism, skapar GN koncept som sprider framtidshopp och inspirerar till att bidra till en bättre värld för människa, djur och natur.