Good News Magazine

Good News Magazine lanseras i New York och London

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2013 10:07 CET

Det första numret av den engelska upplagan av Good News Magazine kommer att introduceras på den amerikanska och brittiska marknaden i början av mars. Lanseringen görs i samarbete med modeföretaget Gudrun Sjödén som inviger sin första butik i New York och som sedan tidigare har en butik i London. I de båda butikerna kommer Good News Magazine att finnas.

- Vi är otroligt stolta och glada över samarbetet med Gudrun Sjödén. Även om vi erbjuder olika produkter så har båda företagen liknande värderingar. Och Gudrun Sjödén är en företagsledare som jag beundrar mycket. Vi har sen tidigare ett prenumerationserbjudande riktat till deras klubbmedlemmar i Sverige. Det har hittills varit en succé.  Om vi kan leverera en minst lika bra engelsk version av Good News Magazine så finns det, från vår sida, en förhoppning om att även få erbjuda en prenumeration till deras utländska klubbmedlemmar, säger Daniel Mendoza, grundare av Good News Magazine.

När Good News Magazine lanserades 2010 var det få som trodde att tidskriften skulle överleva men kundkretsen har ökat stadigt och består idag av prenumeranter, varav en tredjedel är företag, i både Sverige och utomlands. Good News Magazine har även den största Facebook-gruppen i Norden jämfört med övriga svenska magasin.

- Goda nyheter är precis vad världen behöver! Vi behöver förena oss kring de små positiva stegen mot en bättre värld. För oss på Gudrun Sjödén handlar det mycket om vårt gröna arbete. Därför är det självklart för oss att samarbeta med Good News Magazine, säger Monica Ekervik Hedman,  kommunikationsansvarig för Gudrun Sjödén.

För mer information om Good News Magazine kontakta:

Daniel Mendoza, VD och ansvarig utgivare
Tel: 070 – 220 09 45
Email: daniel@goodnewsmagazine.se

I dagens samhälle är efterfrågan av positiva nyheter enorm. Därför lanserade vi Good News Magazine 2010.

Good News Magazine är ett politiskt och religiöst obundet magasin. Vi tar ställning för människan, för kulturell och biologisk mångfald, för jämställdhet, för jämlikhet, för djuren, för naturen och framför allt för kommande generationer av alla arter. För oss går de mänskliga rättigheterna hand i hand med ett unikt ansvar.