Good Technology

Good Technology integrerar med Salesforce CRM

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2014 10:22 CEST

Good Technology presenterar Good for Salesforce1. Världens främsta CRM-plattform integrerar sin mobila app med Goods säkra mobila plattform och containerlösning. Detta innebär att IT-avdelningen enkelt kan implementera Salesforce1 på smartphones och surfplattor med full kontroll på företagsinformationen.

Denna kontroll av data går inte att uppnå med ett MDM verktyg. Lösningen är säkra app-containers som skyddar data både på enheten och när den flyttas mellan appar. Man får en enhetlig ”single sign on” authentisering till företagets alla appar. Integrationen av Salesforce1  med Good gör att säljare direkt kan maila från appen innehållande företagets känsliga kund-data.

"Att använda Good for Salesforce1, gör att vår säljorganisation kan använda Salesforce1 appen på ett sätt som vi inte kunnat tidigare. Integrationen med Good innebär att vi kan låta våra användare maila direkt från Salesforce. Med single sign-on, förbättrar vi slutanvändarens upplevelse genom att eliminera behovet av att upprepade gånger uppge lösenord. Viktigast av allt är att vi säkrar all CRM-data genom Goods teknologi", säger Scott Sill, biträdande vice vd för marknadsundersökningar och CRM på Security Benefit.

Kunder har byggt över 1000 mobil-appar på Goods plattform. Detta möjliggör för Good for Salesforce1s kunder att utnyttja sina egna anpassade appar och eller andra tillgängliga Good-säkrade 3:e parts-appar, inklusive partners som DocuSign och Box.

"Good har många kunder inom reglerad verksamhet eftersom de alltid behöver skydda sin data. Nu när alla företag vill kunna jobba mobilt även med sin känsliga data som CRM krävs högre säkerhet även där. Detta partnerskap mellan Good och Salesforce möjliggör enkelhet för användarna och säkerhet för företaget”, säger Matt Sturges, vice vd för Good Dynamics på Good Technology.

För att läsa mer, besök Good.com

Om Good Technology

Good Technology är en ledande innovatör inom säkra mobilitetslösningar som gör att företag kan röra sig fritt och dynamiskt. Goods heltäckande mobilitetslösning består av en plattform för säker mobilitet, mdm och applikationer för service, samarbete och kommunikation samt ett brett tredjepartsprogram och partnernätverk som tillsammans hjälper företag att utnyttja mobilitetens fulla potential. Över 5000 organisationer i 180 länder använder lösningar från Good, varav många ledande företag inom bank och finans, försäkring, sjukvård, detaljhandel, offentlig sektor, tillverkningsindustrin och försvaret.

För mer information, besök www.good.com