Beriksson

Goodio Cranmary – Ekologisk choklad med gin

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2018 08:46 CET

Goodios nya choklad är ett samarbete med gindestilleriet Kyrö, båda från Finland.

Goodios ekologiska rawchoklad präglas av en krämig konsistens och fyllig kakaosmak med en lätt sötma från kokospalmsockret. Det unga chokladföretaget erbjuder smaker som chai, lakrits/havtorn, blåbär och Nacional, den sistnämnda är en choklad baserad på en kakaosort som man länge trodde var utdöd men som för några år sedan återupptäcktes.

Goodio producerar chokladen från kakaoböna till chokladkaka i Helsingfors. De fick nyligen pris i kategorin Best New Organic Food Product på ekomässan i Malmö och har under hösten frälst många smaklökar på chokladfestivalerna i Stockholm och Göteborg.

På Formexmässan lanserar Goodio och Beriksson en ny krämig rawchoklad med gin från uppmärksammade destilleriet Kyrö som tillsammans med en mix av rosmarin och tranbär skapar en smakrik upplevelse för de allra modigaste av smaklökar. Det här är choklad som påminner om en nordisk sommarnatt: en skuggig glänta, smaksatt med fruktiga tranbär, örtig rosmarin och enbärstoner från Kyrös gin.

Tycker du om gin, tycker du om choklad? Välkommen till Formex-mässan i monter C03:21 för att provsmaka Cranmary.

Goodios chokladkakor väger 48 gram och kostar mellan 59-70 kr. Du finner Goodios choklad i välsorterade choklad-, delikatessbutiker, kaféer, restauranger och hotell.

Läs mer här. Finn dina pressbilder genom att klicka här. Har du frågor får du gärna mejla mig. eller ring mig på tel: +46703883534. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.