Beriksson

Goodio – Raw krämig ekochoklad från Helsingfors

Pressmeddelande   •   Aug 25, 2017 10:56 CEST

Goodio är en ekologisk rawchoklad från Helsingfors med såväl njutning som hållbarhet i fokus.

Jukka tillsatte rawkakao i sin kost och slutade med mjölkprodukter och upplevde att han blev mer energifylld och kände sig friskare och började även dela med sig av sin nyfunna kunskap till kollegor, vänner och familj. Raw-kakao och hälsosamma snacks hamnade i fokus och teamet bestämde sig för att man ville skapa ett företag som stod för mer än lönsamhet.

Goodio använder sig av ekologisk, näringsrik kakao som blandas med nordiska smaker som vilda blåbär, havtorn och lakrits. Goodios choklad görs på ekologiska raw-kakaobönor som innehåller en hög dos av antioxidanter och benämns ofta som ”superfood”.

Syfte över lönsamhet

Det måste bli mer transparent var vår mat kommer från, var och hur man köper råvarorna samt hur den behandlas, menar Jukka. Det är därför Goodio är öppna med sin process. Kakao köper de från sydamerikanska och afrikanska kakaobönder. Under 2017 börjar de köpa kakaobönor genom Direct Trade. Kakaon stenmals under tre dagar i Helsingfors vilket bidrar till att den bibehåller en stor del av det rika näringsvärdet. Goodio använder nu också en förpackning som är helt komposterbar.

Vårt syfte är att skapa godsaker som sprider välmående, som är goda för hjärna, kropp och vår ömtåliga planet. It´s all good!” – Jukka Peltola

Chokladen väger 48 gram och kostar mellan 59-70 kr. Du finner chokladen I butiker som erbjuder choklad och delikatesser av hög kvalitet. I sortimentet finner du smaker som lakrits/havtorn, vilda blåbär, mint, kokos, kaffe, chai, chili och salt. I sortimentet finner du också en ren mörk choklad gjord på den delikata Arribakakaon från Ecuador. Chokladen är raw, glutenfri, mjölkfri och sojafri. All Goodios choklad innehåller kokospalmsocker.

Läs mer här. Finn dina pressbilder genom att klicka här. Har du frågor får du gärna mejla mig. eller ring mig på tel: +46703883534. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag som levererar noga utvalda delikatesser från olika delar av världen. Vi erbjuder choklad, praliner, lakrits, te, kaffe, kakor, bönchips, oljor och mer, allt av hög kvalitet, med unika smaker i vackra förpackningar. Vi erbjuder god smak för alla sinnen. Läs mer på beriksson.se.