Goodpoint AB

Goodpoint partner till Framtidens mötesplats – tema hållbar utveckling i Kalmarsund

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2013 15:45 CEST

Goodpoint är samarbetspartner till Fastighetsägarna GFR och Almi Kalmar län när de anordnar sin första konferens om framtidens viktigaste fråga, hållbar utveckling. Frågor som rör hållbarhetsaspekterna klättrar allt högre upp på styrelsens och ledningens agenda och fler och fler ser nya affärsmöjligheter genom att aktivt jobba med hållbarhetsfrågor.

Ambitionen är att bygga ett årligen återkommande och växande event som lockar nationella besökare till Kalmarsund under en tid när det är hög puls kring tävlingen IRONMAN. I år är det premiär för hållbarhetseventet som går av stapeln den 16 augusti.

Det blir ett ett gediget program med intressanta och kunniga personer som jobbar målinriktat mot hållbar affärsutveckling.

Bland andra kommer Love Lönnroth, seniorkonsult på Goodpoint, att prata om vägen till framgång och visa på goda exempel när ett aktivt hållbarhetsarbete leder till ökad lönsamhet och ökat aktievärde.

Mer information och anmälan >

Goodpoint erbjuder bred och djup kompetens och effektiva verktyg för hållbar utveckling. Vi jobbar med socialt och miljömässigt ansvarstagande. Vår utgångspunkt är att ansvarsfullhet leder till ökat förtroende och därmed stärker varumärke och lönsamhet.