DarlingExpress - Barnens presentbutik

Google+ företagssidor skapar nya marknadsföringsmöjligheter

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2011 19:51 CET

Google+ har nu öppnat upp möjligheten för företag att starta företagssidor.

En betaversion av Googles tjänst Google+ lanserades i våras. Den 20 september blev Google+ tillgängligt för allmänheten. Nu i dagarna har tjänsten även öppnats upp för företag.

Webbutiken DarlingExpress finns sedan tidigare på Facebook. Företaget har nu skapat en företagssida för DarlingExpress på Google+.

- Det ska bli jättespännande att se vad som händer med Google+, säger Lena Koinberg som driver DarlingExpress.

- Företagssidorna på Google+ påminner mycket om Facebooks sidor för företag, men det finns en del skillnader. Till exempel så kan företag välja att dela olika information med olika personer, vilket gör det möjligt att ge VIP-kunder unik information, fortsätter Lena.

Om Google+ eller Facebook kommer att bli den viktigaste marknadsföringskanalen för företag i framtiden beror på vilken av tjänsterna som blir populärast. I nuläget så har 700 miljoner personer konton på Facebook. Antalet användare hos Google+ är betydligt lägre, men ökar lavinartat. Det finns redan över 40 miljoner konton.

DarlingExpress är en presentbutik för bebisar! Här köper du en fin babyfiltnapp, napphållaredregellapp  haklappsnuttefilt mm till en baby. Du väljer själv om du handlar till den egen baby eller som en present till en nyfödd baby.