Google Grupper för företag

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2009 08:24 CET

Bloggar, wikis, sociala nätverk, YouTube och Twitter ändrar hur vi kommunicerar med varandra. Men programvaran på de flesta företag, särskilt de stora, har inte utvecklats mycket under de senaste tio åren. Traditionella företagsteknologier ger möjlighet till säkerhet och kontroll, men ofta på bekostnad av snabb utveckling. Företag borde inte tvingas till en sådan kompromiss.

Det är en av anledningarna till att företag varit så positiva till att använda Google Apps. Lösningarna ger företag säkerhet och kontroll samtidigt som de låter företag ta del av en stadig ström av innovationer, baserat på hundratals miljoner människors test över hela världen. Vi har lanserat 100 förbättringar av Google Apps under det senaste året och innovationstakten fortsätter att öka.

Idag lanserar vi Google Grupper för företag och skolor som använder Google Apps. Google Grupper är en av de applikationer som används mest av allt från lokala klubbar till vanliga familjer för att skapa epostlistor och diskussionsforum. Nu kan anställda i ett företag skapa grupper för sin avdelning, sina team eller projekt. De kan använda grupperna som epostlistor, men de kan också enkelt dela på dokument, kalkylblad, presentationer, kalendrar, videoklipp och webbplatser inom grupperna istället för med individuella personer. De kan välja att få informationen direkt till sin epostbrevlåda, i sammanfattningar, eller direkt i Gruppens Forum. De har även tillgång till all information i grupparkivet, utan assistans av en IT-administratör.

Videoklipp om Google Grupper för företag på YouTube

Google Grupper är positivt också för IT-administratörerna. När tjänsten är aktiverad, vilket görs från administratörens kontrollpanel (lägg till "användargrupper") kan företaget börja hantera sina egna grupper utan att ta upp administratörens supporttid. Administratören kan fortfarande bestämma grupp policies och hantera andra gruppinställningar. Om du vill lära dig mer, gå till Enterprise Bloggen.

Google Grupper är bara en av många konsumentfunktioner vi anpassat för företag sedan lanseringen av Google Apps för företag för nästan tre är sedan och vi ser fram emot fler innovationer för våra kunder i framtiden.

För ytterligare information gå till:

eller kontakta:

Helena Liden, JustPR