Gore

Gore utsett till Årets Pressrum 2009

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2009 09:00 CET

Gore Scandinavia AB, företaget bakom varumärkena GORE-TEX® och WINDSTOPPER®, har vunnit utmärkelsen Årets Pressrum 2009 i sin kategori. Priset delas ut av MyNewsdesk.

MyNewsdesk korade nyligen vinnarna av Årets Pressrum 2009. Utmärkelsen går till det företag som utifrån branschens förutsättningar bedöms ha lyckats bäst med att optimera sitt pressrum och utnyttja möjligheterna med MyNewsdesks PR-verktyg.

– PR är en utmärkt kanal för att kommunicera produktnyheter och våra övriga engagemang, säger David Ekander på Gore Scandinavia.
Pressrummet på MyNewsdesk har effektiviserat vårt PR-arbete. Det är ett smidigt verktyg för att hitta rätt mottagare och det är lätt att mäta effekten av PR-insatserna tack vare statistiken som presenteras på sidan, tillägger han.

Tre företag i 14 kategorier nominerades av totalt 2174 pressrum. MyNewsdesk vill med tävlingen lyfta fram företag som använder verktygets fulla potential för att effektivisera distribution och spridning av sin pressinformation.

– Gore är en otroligt rolig kund att jobba med. Materialet vi publicerar är så brett, pressreleaser, filmer, bilder, inbjudan till mediaträffar. Och det kan handla om allt från friluftskläder till brandsäkerhet. Vi är mycket stolta och glada över priset, säger Alvaro Susena på LTS Kommunikation, ansvarig för Gores pressrum.

Mer information om Gores pressrum i MyNewsdesk hittar du på:

www.mynewsdesk.com/se/pressroom/gore

Mer om Gore hittar du på

www.gore.com

Om MyNewsdesk

MyNewsdesk är en sökmotor för pressinformation och företagsnyheter. Här förmedlas dagligen nyheter från ca 10.500 företag till över 7.100 journalister som representerar alla ledande redaktioner i Sverige.

www.newsdesk.se