Svenska Bouleförbundet

Gothenburg Spice Bangers gick äntligen hela vägen

Pressmeddelande   •   Jul 25, 2009 13:58 CEST

I damklassen var Göteborgsdominansen närmast total. Tre av fyra semifinallag härstammar därifrån. Och det var Gothenburg Boule Bangers som spelade allra bäst. Efter att ha slagit ut de regerande mästarna från Åstorp i sin semifinal besegrade de Lindomes lag - med blott sextonåriga Nanna Boström - i finalen.

Äntligen, får man kanske säga. Spice Bangers, som de segrande damerna kallar sig, har länge varit ett av de lag som förekommer i förhandsspekulationerna - men de har aldrig tidigare tagit sig längre än till fjärdeplatsen.

Också i damernas mästarlag hade ett byte ägt rum. Ann Callderyd (Floss Spice) ersatte Anja Franck (Commie Spice) som var hemma i Göteborg och tog hand om familjen. När det vankades semifinaler på centercourten i Växjö kunde hon ändå inte låta bli att ta tåget dit - så även hon fick vara med och fira SM-guldet med champagne. Anna Theander (Sushi Spice) och Tove Orrbeck (Old Spice) heter de båda andra svenska mästarna.

Kontakter:
Anna Theander, Boule Bangers: 0709-851448