Djurgårdens IF Ishockeyförening

Gothia Financial Group ny partner

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2007 14:24 CEST

Gothia Financial Group AB och Djurgården Hockey AB satsar gemensamt på Stockholm och stockholmshockeyn.

Djurgården Hockey AB har tecknat ett nytt huvudsamarbetsavtal med Gothia Financial Group AB.

Gothia är redan engagerat i elitishockeyn liksom i andra sporter såsom basket, fotboll, trav och innebandy. Intentionen är att genom detta samarbete stärka såväl Djurgården Hockey som den egna verksamheten i stockholmsområdet och mälardalen.

Gothia´s Sören Steckmest - All vår sponsorverksamhet förväntas ge framgångar för både våra samarbetspartners och den egna verksamheten, genom utökad affärsverksamhet eller förstärkt varumärke. Kommande samarbete med Djurgården Hockey uppfyller mer än väl dessa förväntningar och passar väl in i vår framgångsstrategi. Vi känner Djurgården som en väl etablerad och respekterad aktör inom ishockeyn och det är vår förhoppning att samarbetet kraftigt gagnar båda parter.

– Gothia är ett företag som vill framåt både internationellt och nationellt, och som nu via vårt samarbete vill stärka sin verksamhet i Stockholm. Vi är övertygade om att Djurgården Hockey kan bidra till dessa ambitioner och samtidigt stärka vår egen position både sportsligt och ekonomiskt, säger Jan Viktorsson, key account manager hos Djurgården Hockey.

JERKER DAMMBRO